De roestvrijstalen verstevigingsstangen van Wunderlich vormen een aanvulling op de originele motorbeschermbeugel en bieden een stevige extra bescherming voor de flanken van de BMW R 1300 GS en GSA
Functie en productkenmerken
- Het respectievelijke achterste, vrije uiteinde van de originele motorbeschermbeugel rechts en links heeft geen steun tegen het frame en vormt daardoor de achilleshiel van de beschermbeugel
- Deze verstevigingsstutten elimineren dit zwakke punt, ondersteunen de motorbeschermingsbalk en optimaliseren de stijfheid van de gehele buizenconstructie
- Ze voorkomen dat de motorbeschermkap doorslaat, verminderen het risico op schade aan de cilinders en verminderen het risico op dure gevolgschade.
- De werkende krachten en momenten worden verdeeld over een extra bevestigingspunt aan de rechter- en linkerzijde
- De extra bevestigingspunten dienen om kracht- en momentpieken te verminderen
- De vorm van de wapeningsstaven draagt ook bij aan de elastische reductie van optredende belastingspieken
- De extra bescherming vermindert het risico voor het onderbeen, de enkel en de voet bij een val en verhoogt de passieve veiligheid voor de machine en de bestuurder.
- Perfecte pasvorm
- Geïntegreerde oplossing uit één hand – dankzij het slimme verbindingselement met de originele beschermbalk
- Eenvoudige en snelle montage
Technische gegevens
- materiaal
- Precisie roestvrijstalen buis, nauwkeurig bewerkt en gepoedercoat
- Afmetingen
- Buisdiameter 25 mm
- Kleur
- Zwart
Uw Wunderlich-voordelen
- Wunderlich-bescherming
- Kleine series. Met de hand gemaakt.
- Prachtig ontwerp. Functioneel en geïntegreerd.
- Gemaakt door Wunderlich
- Gemaakt in Duitsland
- Plus 5 jaar garantie.
De verstevigingsbalken passen als gegoten en strijken letterlijk de zwakke punten van de twee open flanken van de standaard motorbeschermbeugel glad. En zorgen zo voor aanzienlijk meer passieve veiligheid
De achterste, vrije uiteinden van originele motorbeschermers hebben doorgaans geen ondersteuning tegen het frame. Dat geldt ook voor de BMW R 1300 GS en GSA. Ze vormen daarmee de achilleshiel van de motorbeschermbeugel. Bij een val of kanteling kunnen ze elastisch meegeven, maar bij hoge belasting kunnen ze ook plastisch meegeven, omdat de krachten en momenten niet rechtstreeks op het frame worden overgebracht en door het frame worden opgevangen. Er bestaat een risico dat bijvoorbeeld de cilinders worden aangetast en beschadigd.
Onze verstevigingsstangen van precisiebuizen van roestvast staal met een buisdiameter van 25 millimeter ondersteunen, versterken en perfectioneren de originele motorbeschermbeugel op zeer effectieve wijze.
Ze passen als gegoten en vlakken letterlijk de zwakke punten van de twee open flanken van de standaard motorbeschermbeugel uit. En bieden aanzienlijk meer passieve veiligheid
Slimme verbindingselementen verbinden de verstevigingsstangen en het desbetreffende, vrije uiteinde van de motorbeschermbeugel met het frame. Dat wil zeggen dat de krachten die op het frame inwerken, via de beugel extra worden opgevangen en op de juiste plaats in de frameconstructie worden geleid. Met deze maatregel wordt voorkomen dat de motorbeschermplaat bezwijkt. Het zorgt voor extra stijfheid in de gehele pijpconstructie en is ontworpen om de elastische vermindering van eventuele piekbelastingen te garanderen. Bovendien verminderen de verstevigingsbalken het risico voor de onderbenen, enkels en voeten van de ruiter.
De oppervlakken zijn zwart gepoedercoat. Zo wordt de versteviging op een discrete manier perfect in het design van de originele motorbeschermbeugel geïntegreerd.