De ketting van deze kettingset is niets minder dan een revolutie.
Tot nu toe was de vuistregel: Iedereen die op een motorfiets rijdt met een ketting als secundaire aandrijving, is gedwongen deze regelmatig te reinigen, in te vetten en opnieuw te spannen, ook met O-ringkettingen. Met deze innovatieve keten is daar een einde aan gekomen. Met de nieuwe HPE-Z-Ring ketting komen alle voordelen van de kettingaandrijving voor het eerst naar voren zonder de negatieve te accepteren. HPE staat voor High Performance Endurance.
Het vereist geen onderhoud, geen smering, de naspanintervallen worden verlengd en het haalt minimaal de levensduur van een conventioneel gesmeerde, hoogwaardige Z-ring ketting. En het verbetert de efficiëntie van de aandrijving zodat er meer vermogen bij het achterwiel komt of juist het verbruik wordt verminderd. Want voor het eerst zijn de oppervlakken van de rollen en hulzen voorzien van een DLC (diamond like carbon) coating, wat wrijving en slijtage aanzienlijk vermindert en daarmee smering en de hele rommel die daarbij hoort – laten we eerlijk zijn – overbodig.
De HPC-ketting van Regina heeft niet langer al deze nadelen van conventionele kettingen. Regina verdient de eer voor het overbrengen van de innovatieve technologie naar de motorketen.
In samenwerking met de bekende kettingfabrikant Regina heeft BMW deze eerste onderhoudsvrije ketting ontwikkeld, die tot nu toe exclusief door BMW als M Endurance ketting voor de krachtigste RR werd aangeboden. Nu is de innovatieve kettingtechnologie voor veel modellen ook beschikbaar voor montage achteraf onder de naam HPE (High Performance Endurance)!
In combinatie met het tandwiel en het rondsel worden de modernste productieprocessen gebruikt om precies en precies uit het beste staal te passen. Dit maximaliseert de levensduur van de ketting.
De kettingset bestaat uit de onderhoudsvrije ketting met klinknagelslot evenals het rondsel en het tandwiel in de originele vertaling.
Iedereen die een motorfiets bestuurt met een ketting als secundaire aandrijving, werd gedwongen deze regelmatig schoon te maken en te smeren, zelfs met O-ringkettingen. Waarom was dat nodig? Er zijn verschillende redenen:
De levensduur verlengen door slijtage te verminderen:
Stof, water en straatvuil zetten veel druk op de ketting, vooral wanneer offroad-passages in het spel komen. Samen vormen ze een agressieve, schurende amaril die de ketting verslijt en ook bijdraagt aan de lengte. Als de ketting niet voldoende wordt schoongemaakt en gesmeerd, verkort dit ook de levensduur van het rondsel en het tandwiel.
Verhoging van de efficiëntie
Met een goed gesmeerde ketting wordt de wrijving tussen de rollen en de kettingschakels verminderd, vooral wanneer deze wordt afgebogen via het rondsel en het tandwiel. Hierdoor komt er meer motorvermogen bij het achterwiel dan bij een ongesmeerde ketting. Of omgekeerd, met een goed onderhouden, gesmeerde ketting kan het brandstofverbruik worden verminderd terwijl u op dezelfde manier rijdt.
Vuil veroorzaakt door vetophopingen
Zelfs met zorgvuldige zorg is het onvermijdelijk dat vetresten van de ketting op de achterwielvelg of achterbrug of op de broek van de bestuurder en voorpassagier kunnen worden gevonden. Hun consistentie is plakkerig en taai – het vet moet immers aan de ketting blijven kleven, zelfs bij hoge rotatiesnelheden van de kettingstreng. Schoonmaken is tijdrovend en soms zelfs niet eens mogelijk om kleding schoon te maken.
Conclusie: De nieuwe HPC-keten vermijdt alle genoemde nadelen!
De technologie-overdracht komt uit de machinebouw, waar soortgelijke DLC-lagen al lange tijd met succes worden gebruikt, bijvoorbeeld op gereedschappen die onderhevig zijn aan slijtage, om hun levensduur aanzienlijk te verlengen in vergelijking met ongecoate gereedschappen. Regina verdient de eer voor het overbrengen van de innovatieve technologie naar de motorketen.
De feiten
functie
Voor de eerste keer met deze ketting komen alle voordelen van de kettingaandrijving in het spel zonder de negatieve te accepteren. Dankzij de DLC-laag
Is de ketting onderhoudsvrij?
kettingslijtage wordt aanzienlijk verminderd
bereikt minimaal de levensduur van een conventioneel gesmeerde Z-ring ketting
de naspanintervallen worden langer
de efficiëntie van de aandrijving verbetert
meer vermogen komt naar het achterwiel
verbruik kan worden verminderd
inclusief klinknagelslot *
* Voor uw eigen veiligheid adviseert REGINA in het algemeen het gebruik van een klinknagelslot. Klinken vereist specialistische kennis en speciaal gereedschap!
Inclusief tandwiel en rondsel (originele verhouding: 17/44) precies en precies gemaakt van het beste staal
Grillig BLAUW. Duurzaam product.
Betere efficiëntie
Geen reinigingsmiddelen of smeermiddelen nodig
Technische specificaties
Kettingtype: 525
Aantal schakels: 118
HPE Z-ring ketting
Kleur van de ketting: goud
bijzonderheden
Grillig BLAUW. Duurzaam product.