underlich motorbeschermer PRO voor de BMW M en S 1000 XR – scoort met opmerkelijke technische oplossingen
Functie en producteigenschappen
- De tweedelige motorbeschermbeugel biedt maximale bescherming en maximale vrijheid tegen hellingshoeken met minimaal gewicht
- Slanke, geïntegreerde vorm, functioneel ontwerp
- Installatie zonder de bestaande openingen in de bekleding uit te breiden of te bewerken.
- Gemakkelijk achteraf aan te brengen, omdat de kuip niet hoeft te worden aangepast
- Speciale stille lagers voor trillingsontkoppelde, vormsluitende bevestiging
- Dit vermijdt de ongewenste overdracht van trillingen en koppelingsoscillaties
- De in het stille lager gebruikte rubber-elastische ringelementen absorberen extra energie bij omvallen of vallen
- Eenvoudig te monteren, inclusief de benodigde montagematerialen
Kennisgeving
- De originele extra koplamp kan worden gemonteerd op de daarvoor voorbereide montagegaten op onze motorbeschermkap PRO.
Technische gegevens
- materiaal
- Motorbeschermbeugel: Precisie stalen buis, zorgvuldig gebogen op CNC-buisbuigmachines, netjes gelast, zwart gepoedercoat
- Stille lagering, hoogwaardig aluminium, O-ringen als trillingsdempers
- Afmetingen
- Buisdiameter: 22,5 mm
- Kleur
- Zwart
Uw Wunderlich-voordelen
- Wunderlich premiumproduct. Kleine series. Met de hand gemaakt.
- Grillig ontwerp. Geïntegreerd en functioneel.
- Gemaakt in Duitsland
- Prachtige 60/5
- 60 dagen retourbeleid – testen zonder risico!
- Plus 5 jaar garantie.
Wunderlich integraal ontwerp.
Maximale bescherming. Maximale vrijheid vanuit magere hoeken. Minimaal gewicht.
Onze tweedelige motorbeschermbeugel voor de BMW M en S 1000 XR biedt maximale bescherming en maximale vrijheid bij hellingshoeken met minimaal gewicht. Met zijn slanke vorm past hij harmonieus in de designindeling en lijnen van de nieuwe, grote XR.
Hij scoort punten met nog twee andere opmerkelijke, innovatieve technische oplossingen:
In tegenstelling tot de originele beschermbeugel hoeft de bekleding in ons ontwerp niet te worden ontgrendeld aan het bovenste bevestigingspunt aan de framezijde. De geometrie van de beschermbalk is zo ontworpen dat het niet nodig is om de kuip uit te zagen om deze aan het frame te schroeven. Het uitkerven of uitsnijden van de bekleding brengt het risico met zich mee dat de bekleding wordt beschadigd, wat betekent dat deze mogelijk moeizaam opnieuw moet worden geverfd. Dit alles is niet meer nodig met onze beschermbeugel! Dit betekent dat de motorbeschermbeugel eenvoudig achteraf kan worden gemonteerd, omdat de oorspronkelijke vorm van de kuip behouden blijft.
Speciaal stil lager voor de beschermbeugel van de BMW M en S 1000 Aan de framezijde wordt de beugel op conventionele wijze vastgeschroefd. Aan de motorzijde maken wij gebruik van een speciaal ontwikkeld stillager. De onderste uiteinden van de motorbeschermbeugel worden elk axiaal in het stille lager gestoken.
Het driedelige stille lager bestaat uit het op het motorhuis geschroefde aluminium lager en twee interne O-ringen. In het lager is een O-ring aangebracht om trillingen te ontkoppelen en als stopdemper te fungeren. De tweede wordt gebruikt voor radiale geleiding. De Shore-hardheid van de O-ringen is zodanig bepaald dat ondanks de ontkoppeling de veilige, positieve pasvorm van de motorbeschermbeugel gegarandeerd is.
Dit dient om de op het frame geschroefde beugel trillingstechnisch van de motor te ontkoppelen en zo de ongewenste overdracht van trillingen en trillingen te voorkomen.
Bij omvallen of vallen wordt de beschermbalk via de O-ring op de binnenste aanslag van het stille lager ondersteund, die als trillings- en schokdemper fungeert en de optredende axiale krachten absorbeert. De tweede O-ring absorbeert de radiale krachten en absorbeert bovendien energie.